10 maj 2016

GEGER BEACH

Idag har jag och Emilia varit på Geger Beach som ligger lite undangömd lite längre ner på kusten här i Nusa Dua. En väldigt fin strand utan speciellt mycket folk och nästan inga barn familjer. Vi promenerade längst stranden, badade, solade och bara njöt. Älskar att upptäcka nya stränder man hittar verkligen små guldkorn då och då.

8 maj 2016

LUWAK COFFEE PLANTATION

Bali är känt för sitt kaffe och framförallt sorten Luwak som pågrund av sin tillverkningsprocess är världens dyraste kaffe. Runt omkring Ubud finns det många olika kaffeplanteringar och vi valde att besöka en plantering vilket jag verkligen rekommenderar. Vi fick en liten rundtur där en guide berättade och visade hur allt går till från plantering till färdigt kaffe. Vi gick även på en kaffe/teprovning där vi fick testa ett antal olika sorter. Jag gillar vanligtvis inte kaffe överhuvudtaget men hittade faktiskt några jag verkligen tyckte om. En väldigt rolig och annorlunda liten utflykt.

6 maj 2016

NUSA DUA

Nu är vi framme i Nusa Dua efter härliga dagar i Ubud och på ön Gili Trawangan. Har haft helt ofungerande internet och därav inte kunnat uppdatera då inlägg utan bilder känns så tråkigt. Här bor vi på mysigaste hotellet och hänger vid poolen på dagarna. Nusa Dua är en väldigt lugn stad så ett bra hotell här är ett måste. Det ska även finnas en paradisstrand en bit bort som vi ska utforska någon av dagarna framöver. Uppdatering om allt vi gjort det senaste kommer.

2 maj 2016

UBUD

Vi kom till Ubud i torsdags för att stanna här i fyra nätter. Förutom att äta färska frukter, dricka juicer, bo i en mysig bungalow samt sola och bada har vi även turistande på agendan. Vi har hängt med apor, bland tempel och ska även besöka ris och kaffeodlingar. Berättar mer när jag har internet som existerar. Ville bara kika in och säga att vi älskar Ubud och har det bäst.

1 maj 2016

GRANDMAS SEMINYAK HOTEL

Våra nätter i Seminyak spenderade på Grandmas och jag måste verkligen ägna ett inlägg till det hotellet. Inte bara att det är modernt, fräscht och fina rum så ligger det centralt och precis vid stranden. Vi hängde även på hotellets spa varje kväll och tog massage som var magisk, personalen behandlade oss verkligen som prinsessor oavsett tid på dygnet och hjälpte oss med allt. Restaurangen bjöd även på högkvalitativ mat till bra priser. Grandmas gjorde våran upplevelse i Seminyak helt perfekt, är mer än nöjda.

28 apr. 2016

CANGGU

Eftersom avstånden här på Bali är väldigt mycket kortare än i exempelvis Australien så är det mycket smidigare att bara göra dagsutflykter så man slipper släpa runt på resväskor och bo på alla ställen man vill besöka. Idag har vi varit i Canggu en liten mysig by med mycket caféer, risfält, vilda kor och en riktig surfstrand. Vi ångrar inte att vi åkte dit men stranden är inget vi blev imponerade av men jag förstår verkligen varför alla som är bra på surfing älskar den då vågorna är enorma, det går liksom inte ens att bada utan att dö. Men vi har oavsett haft en härlig torsdag.

27 apr. 2016

SEMINYAK BEACH

Vi har varit i Seminyak som är våran andra anhalt i fyra nätter nu och när vi varit här har vi bland annat hängt på Seminyak Beach som ligger bara några meters gångavstånd från hotellet vi bor på. En väldigt personlig strand som inte är speciellt bred med restauranger och barer längst med. Även en väldigt bra strand för surfing på eftermiddagarna när det är lågvatten om man är nybörjare. Utbudet av att hyra surfbräda är stort och det är galet billigt, tips tips.

26 apr. 2016

BEACH CLUB DAY

Idag har det varit fruktansvärt varmt vi har verkligen suttit i poolen precis hela dagen. Försökte mig på att lyssna på en podcast och efter 10 minuter rann svetten som om jag hade duschat så det var bara att hoppa i igen. Förundras verkligen över hur fin Potato Head Beach Club är, är helt förälskad. Skulle lätt kunna hänga där varje dag. Vi bokade förresten precis ytterligare två nätter på vårt hotell så vi blir kvar i Seminyak tills på fredag.

GOOD MORNING

Klockan är lite efter halv åtta och vi har precis vaknat till liv och ska snart bege oss ner och äta hotellfrukost. Är helt slut i kroppen idag tror det beror på värmen i kombination med att vi senaste dagarna gått på massage. På tal om massage, 90 minuter kostar ca 70 svenska kronor här, hur sjukt? Det är så galet billigt. Idag ska vi tillbaks till Potato Head och bara ta det lugnt och jag klagar absolut inte. Hoppas ni mår bäst, kramisar.

25 apr. 2016

POTATO HEAD

Potato Head Beach Club, jag säger bara WOW. Vi har verkligen haft världens bästa dag. Vi har bara hängt, solat, badat och druckit drinkar vid baren i poolen. Potato Head är min favorit hittills på denna resan, det ligger så fint precis vid havet. Att hänga på platser som denna med vänner är verkligen svårslaget. Mår så otroligt bra just nu, älskade Bali.

24 apr. 2016

CAFE ORGANIC

Att besöka Cafe Organic här på Bali har stått på min To Do List länge och idag fick jag äntligen göra det. Jag åt deras acai bowl som serveras i en kokosnöt, den bästa jag smakat hittills LÄTT. Är helt hundra på att vi kommer vara stammisar där under våran tid här i Seminyak. Ett riktigt fräscht och modernt café med en svårslagen meny bara massa nyttigt och gott. Vi ska tillbaks och äta lunch redan imorgon.